“SİYASİ KAMPANYALARIN ROLÜ” KONUŞULDU


“SİYASİ KAMPANYALARIN ROLÜ” KONUŞULDU


12 Aralık 2018 Çarşamba günü İktisat Fakültesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümümüz "Yerel Seçimlere Giderken Siyasi Kampanyaların Rolü" başlıklı sunumuyla İletişim Fakültesi'nden Prof. Dr. Abdullah Özkan'ı ağırladı. Program bölüm başkanımız Prof. Dr. Haluk Alkan’ın siyasi iletişimin gelişen ve akademik ilgiye muhtaç bir alan olduğunu söylemesiyle ve bu alanın önemine dair takdimiyle başladı.

Özkan konuşmasına neden siyasi kampanyalara ihtiyaç duyulduğu sorusuyla başladı. Kampanyalarının etkisinin yüzde 2 buçuk gibi küçük bir oran olmasına karşın öneminin özellikle parti bağı zayıf ve kararsız seçmenleri etkilemesinden geldiğini söyledi.


Kampanyaların Asıl Amaçları Seçmeni İkna Etmek ve Güven Kazanmak

Özkan konuşmasına kampanyaların asıl amaçlarının seçmeni ikna etmek ve güven kazanmak olduğunu vurgulayarak devam etti. Bu açıdan seçim kampanyalarının sadece reklamcılar tarafından yapıldığının düşünülmesinin yanıltıcı olduğunu; kampanyaların siyaset bilimcilerden sosyologlara, iktisatçılardan hukukçulara geniş bir ekibin işi olduğunu ve işin profesyonellere bırakılması gerektiğini ifade etti.

Özkan, kampanyaların basit, sade, anlaşılır olmasının ve sloganların dikkatli seçilmesinin öneminden bahsetti.  İlgi çekici, dikkat çekici söylemlerin başarılı olduğunu aktardı. Bu açıdan seçmenle temas eden ve gerçek sorunlara odaklanan kampanyaların yapılması gerektiğinin altını çizdi. Bununla birlikte değişen medya koşullarında sadece sosyal medyaya odaklanılmasının da yanıltıcı olabileceği üzerinde durdu. Esnaf ziyaretlerinin öneminin hala devam ettiğini söyledi. Buna ek olarak miting meydanlarında kalabalık toplamanın da oy garantisi olarak görülmemesi gerektiğini, partilerin sahaya çıkması gerektiğini ifade etti.


En Başarılı Kampanya Seçimlerden Hemen Sonra Başlayandır

Özkan, en başarılı kampanyanın seçimlerden hemen sonra başlanan kampanyalar olduğunun altını çizdi. Konuşmasına iktidar ve medya ilişkisi üzerine yorumlarıyla devam eden Özkan, kampanyaların medya için yapıldığını ve seçim kampanyalarının uzun-zamanlı olarak düşünülmesi gerektiğini belirtti.

Bu yüzden de parti teşkilatlarıma büyük önem düştüğünün altını çizdi. Parti teşkilatlarının sahanın nabzını tutmaya devam etmeleri gerektiğini ifade etti. Partilerin aslında seçmenleri tanımadığını söyledi ve farklı seçmen tipleri olduğunun altını çizdi.

Özkan, sunumunu Türkiye siyasetinin başarılı ve başarısız siyasi kampanyalarından örneklerle bitirdi. Program soru ve cevap kısmıyla sona erdi.